Ringar och rep

Idag har Frida och jag varit på ett bollywooddanspass igen. Idag deltog hon faktiskt lite i själva dansandet - men fortfarande klättrar hon mest på ribbstolar, käkar vindruvor och spelar på iPaden. Fast det funkar.
 
Frida och jag körde lite redskapsgympalek efteråt. Why not, liksom, när det står en hel gympasal till förfogande? Hon hade tokkul. Sååå nöjd.
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem hade det nästan blivit mörkt. Hösten väller in över oss. Men på dagarna, de gånger solen glimtar in i en gyllengul eller eldröd trädkrona, då får jag hjärtflimmerlycka av all vackerhet. Och även de lite gråare dagarna duger (i alla fall om jag får ta bilen dit jag ska, moahaha), för den här årstiden passar mig helt enkelt. Lite enklare, lite mer avslappnat, lite mindre glättigt.
 
Vi smackade i oss käk (tack sambon!) och sen var det duns i säng med lillpinglan. Fortfarande i egna sängen - tydligen var det inget enstaka infall. Fast inatt kom hon tassande vid 5-tiden och kröp ned, viskandes:
- Mamma, vet du varför jag kom? Det var lite ensamt där inne!
Gullo. Sedan snarkade hon ned sig nära mig och gick knappt att väcka ett par timmar senare.
 
Nu har jag nyduschad hängt under en filt och avnjutit bl.a säsongspremiären av Cougar Town och lite X-Factor på TV4 play. Soft. Natti!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0