Lite lucia på lucia i år

I år blev det inget barnrelaterat lussande på luciadagen i den här familjen. På Fridas skola är det treorna som lussar för resten, och Frida hade inte bett att få ha nåt lusseaktigt på sig idag så vi grävde inte i gömmorna efter något sådant. Det kändes såklart lite synd att inte få se henne lussesöt, men i dessa inför-jul-race-tider så finns stort behov av att avstå sådant man inte MÅSTE, så det gjorde vi.
 
Lämningen på skolan blev ELÄNDIG. Naturligtvis hade några barn glitter eller tomemössa eller nåt annat decembertemapassande på sig ändå, och Frida belv helt förstörd för att inte hon hade glitter.
 
Jag känner ju henne och förbannade mig själv för att jag inte tänkt till och haft nåt lite på lut ifall att, men nu var det ju som det var och jag fick till sist åka ifrån en gråtig skrutt. Trist start på dagen! (Men enligt rapport vid hemkomsten så hade en snäll kompis lånat ut lite av sitt glitter sedan. slutet gott, allting gott.)
 
När jag kom till jobbet fick jag dock se luciatåg, för Gävles lucia gjorde sedvanligt besök på högskolan. På grund av inget-glitter-katastrofen så kom jag lite sent, men en stunds skönsång och tända ljus räcker långt för att lugna en omruskad själ.
 

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0