Välkommen vita vintern

Efter två dagar där Frida till och från varit på ett ruskigt på-tvären-humör, lyckades vi ta oss genom morgonen utan tjafs. Skönt! Alla kom i tid överallt och jag orkade stanna upp och lyfta blicken för att se dagens vackra morgonhimmel.
 
 
Enligt väderprognosen skulle det bli snöoväder idag. Jag såg därför till att sätta upp sista utomhus-ljusslingan (på balkonräcket) igår  - med hjälp av pannlampa styr man upp det mesta trots nattsvarta kvällar, tjohopp. Sambon packade ihop trädgårdsmöblerna ordentligt igår och lindade in dem i presenning (för tills nu hade de mest bara fösts ihop in i hörnet på altanen). Så vi var redo! Fast jag glömde visst bort det här med den kommande snön i hallen i morse...
 
 
Och visst kom den, snön. Äntligen, som Fylking sa! Det blir genast så mycket ljusare. Och tvåhundra procent mer möjlighet till julstämning, inte minst. Låt den gå ligga nu bara (och komma i lagom portioner, om man får önska...).
 
 
Ikväll har jag varit på bio och sett "The Hunger Game; Catching fire". Mycket bra. Fast man vill ju bara se nästa film nu, förstås (eftersom det finns en tredje del i historien)!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0