Len som en barnrumpa

Man vet att det är lediga tider, när man måste ställa alarmet för att vara tvärsäker på att sluta somna om och komma ur sängen vid 10. I like it! Idag har jag haft några såååå välbehövliga fria timmar på stan.
 
Först fick jag njuta av ljuvlig fotvård, inte helt fel med de här misshandlade tassarna. Nu är de lena och fina som bara den! Sedan betade jag av ett gäng ärenden, och spontanstrosade en del däremellan. Jag lunchade på Café Mocca i sällskap med mig själv och en klok och rolig bok. Vardagslyx!
 
 
När jag kom hem avlöste jag sambon som gick och tränade, medan jag och Frida mumsade jordgubbar och hallon som jag köpt på torget. Den där ungen skulle kunna leva på sånt, alltså. SWOPP så har hon proppat i sig en hel liter! Imponerande.
 
Sedan gjorde jag några timmar i trädgården; rensade vidare och luckrade inför plantering (som dock inte hanns med idag heller tyvärr), och fick sedan frispel på ett träd i ytterhörnet av vår tomt som är halvdött och klippte bort en massa gråa torra kvistar där.
 
Nu är det sent och sovdags.
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0