Stjärnklart

Frida har tjatat och tjatat att hon vill julpynta! Jag har inte riktigt fattat det att det är tajm - vart tog november vägen, liksom? Men Frida har koll. Så innan jag drog till Eskilstuna i jobbet, satte hon och jag upp ett par ljusstakar och stjärnor. Resten tar vi till helgen.
 
Den röda stjärnan är nog typ sex år nu (som tilllsammans med våra röda lampor i
hallen, förmodligen signalerar "bordell" till alla som passerar vårt hem. Joråsatte...
 
Förra året köpte jag denna, som supersmidigt nog går att sätta utanpå vår kökslampa.
Då visade sig den ha exakt samma mönster som den röda! Märkligt sammanträffande.

Frida vill tomta till det också, men där går gränsen. Tomtandet får faktiskt vänta till lite närmare jul! Men för att ungen inte skulle bli alldeles olycklig, fick hon ta upp EN tomte, och då valde jag en favvo som har lite karaktär. Ingen tuttinuttsöt tomte, utan en bister, kärv, livserfaren och underbar typ.
 

Det känns fint att vara hemma igen och innerligt skönt att det är fredag imorgon!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0