Varför går helgerna så fort?

Idag känner jag mig inte alls klar med helgen. Jag vill ha meeeer ledigt! Har inte alls skrapat ihop tillräckligt med energi för en jobbvecka (och en intensiv sådan dessutom) ännu, tusan också. Jag har sovit en massa mer än vanligt i helgen (nu senast ganska oplanerat i soffan ett par timmar, zzzz zzzz), men känner mig ändå sliten.
 
Nu ska jag gå upp och trängas med Frida som ligger i vår säng inatt. Hon var ynklig och ledsen vid nattningen och bad att få sova nära hela natten. Det har inte skett på många veckor nu, så det var säkert välbehövligt av någon anledning. Med undantag för några trygghetstankande skolstartsveckor när hon kom över till oss på småtimmarna i stort sett varje natt, sover hon normalt sett hela nätter gott och tryggt i eget rum sedan länge nu.
 
Idag skulle sambon rädda en kvarlämnad, regnvattenfylld hink på altanen från att frysa sönder. Där i visade det sig numera finnas en islykta, som blev fin med ett ljus i på vår bakgård. Schysst med en sån trevlig bonus när vi egentligen bara varit slarviga! Det ser ju ut som om vi varit riktigt planerat pyssliga, men skenet bedrar.
 
 
Ha en fin vecka, hörrni. Hoppas ni är piggare än jag!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0