Torsdags-Frida och frida(gs)-fredag

Dagarna kör rally genom veckorna och jag hinner inte skriva nåt alls numera känns det som. Då och då under dagarna poppar idéer om olika inlägg upp, men vips är kvällen sen och jag på väg i säng utan att ha hunnit eller orkat eller kommit ihåg att skriva ned det.
 
Well well. Den här veckan hade det nog i alla fall handlat åtminstone en del om att jag varit förkyld, och det peppar ju inte upp nån precis så det kan ju lika gärna vara oskrivet.
 
I torsdags hade Fridas klass Halloween-disco. Klassrummet vimlade av små förväntansfulla och utspökade typer, vilket härligt svänggäng! Frida tyckte efteråt att det varit en toppendag; "Alla var liksom extra snälla också, för att det var så roligt att vara utklädda så alla blev gladare!"

 
Det var en utmaning att styra upp en utklädsel innan skoltid, helt klart. Mitt eget vardagspiffande hamnade i bakvattnet, så när Frida var klar och det var dags att sticka var jag själv minst lika hålögd och hade lika trassligt hår som hon med grått glåmigt smink och häxperuk... Men äsch, det är ju mest man själv som märker skillnad så det fick gå ändå, haha.
 
Idag har jag och Frida varit lediga. Lyx! Skolan och fritids har planeringsdag, och pappan hade skoldag på högskolan. Mina täta, förkylda luftrör tackade och bockade för lite hemmatid. Fast i praktiken blev det inte så slappt; några timmars hemmajobb, mathandling och till sist sammanstrålade vi hela familjen för intensiv krattning under några sena eftermiddagstimmar (för att göra en första insats under bostadsrättsföreningens städdagar).
 
Nu har jag precis torkat tårarna efter att ha sett "Les Miserables", och ska hoppa i säng sent omsider. Ha en fin helg!
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Gillar att läsa din blogg. Hoppas allt är toppen med dig och de dina. Kram Lillemor

Svar: Tack rara Lillemor! Kram till dig!
Jenny

2013-10-27 @ 14:53:34

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0