Veckans viktigaste

Då så! Då var premiärblodgivningen gjord. Gick finemang! Känns viktigt och mycket bra.
 
Rekommenderar alla som kan och får att bli blodgivare! Väldigt liten insats, väldigt stor nytta. Det gör yttepyttelite ont i någon sekund, men du kan vara med och rädda livet på nån som opereras, varit med om en jobbig förlossning, råkat ut för en olycka eller cancerbehandlas till exempel. En person jag känner är sjuk och har på en vecka fått lika mycket blod som en kvinna får lämna på TRE år - så hjälpen behövs! Du kan anmäla dig som blodgivare här.
 
(Har du riktigt tur får du till och med lämna blod på arbetstid - sån tur har jag! Och så får du ju liksom en hälsokoll av eget blodvärde och blodtryck etc samtidigt, bra bara det!)
 
I
Nu ska jag fika och vila lite, så jag hinner känna att jag inte premiärsvimmar. Det har aldrig hänt förr i livet så det skulle förvåna mig storligen, men man ska väl inte vara för kaxig. 
 
Sedan återstår bara att lite extra rakryggad återgå till vardagen, förutom att knapra några järntabletter. 
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Maria

Sen får man ju en fin premie när man lämnar blod också! :) Jag vet inte hur många iitala glas och ljuslyktor jag har samlat på mig under åren. Även några rörstrands kaffekoppar har jag också lyckats samla ihop. :)

Svar: Härligt! Jag valde en liten vit skål i Swedish grace-serien. Först tänkte jag skänka till en fond, men jag ger rätt mkt sådana gåvor ändå så jag valde en liten present till mig denna gång. =)
Jenny

2014-01-31 @ 10:37:23

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0