Det är så hälsosamt och stärkande...

...i... eh... norrland! I alla fall om man får en två-tre timmars promenadstrosning ute på landet. Om man får sitta och njuta i solen intill en varm stugvägg, så att jeansbenen hettar sådär oväntat mycket ni vet. Om man får skutta omkring hand i hand med sin spralliga tvååring. Om man får vara leeeedig och avslappnad och umgås med sin sambo, faster och pappa, en dag då man egentligen skulle ha jobbat. Om man får äta en massa gott, utan att ha behövt laga eller ordna ett endaste dugg själv. Allt det där är verklig lyx!

Som ni hör har vi haft det härligt idag. Hann in på "min" ICA-butik (där jag jobbade typ i mitt förra liv) och hälsa på två gamla arbetskompisar, innan vi åkte till gudmormorn (min faster som även är min gudmor). Sedan har vi spenderat hela dagen med henne, blivit servade med god mat och gjort en trevlig utflykt i toppenväder. På kvällningen anslöt morfarn också, till allas glädje - inte minst Fridas.

Frida pratar allvar med gudmormor A

          
Frida glassar i solstol med brillor -- A och Frida -- Rep-bus -- Frida vid sjön
  
Tittuuuuut alla busprickar!

Nu har vi landat i lägenheten igen. Mina ögon kliar massor, näsan rinner och jag har väääldigt lite utrymme att andas med. Mest beror detta på fasterns katt tror jag, men det finns vårpollen även i norrlandsluften så vem vet vad som är roten till det onda, haha. Imorgon tog sig morfarn en semesterdag helt apropå, så då hinner vi ses lite mer än väntat innan vi rullar hemåt på kvällningen. Toppen!

Frida fortsätter med semester-sovvanor. Pappan nattar i detta nu och hon är spralligare och piggare än vad han är... Men what the heck. Hon fick två sköna sovtimmar på gudmormorns säng idag, ganska sent. Och förr eller senare är vi tillbaka i vettiga rutiner igen! Vardagen brukar ha en tendens att inte hålla sig borta så särskilt länge, om man säger så.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hoho, men jag har inte din mail. Hihi. Nä det var inte ditt ickeuppdykande som var hemlisen, fast det hade varit kul att ses. Anneli ringer väl mej om du ringer henne antar. Kramen!

2009-04-15 @ 12:00:40
URL: http://flimmra.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0