En särskild sorts ledig dag

Pappan har varit med på förskolan idag. Han hinner i vanliga fall nästan inte uppleva nåt av dagislivet, eftersom han är där så sällan. En hämtning i veckan bara. Idag är han ju ledig och beslöt sig därför att göra studiebesök på dagis! Han har fått vara med och kika på allt de gör en vanlig dag - mellis-stund, lunchätning, skogsprommis (tror jag) och annat skoj. Jag pratade med honom för nån knapp timme sedan, då satt han i solen på altanen och fascinerades över hur snabbt de fått (nästan) alla barn att sova, inkl Frida! När hon vaknar sedan, ska de åka hem ganska snart förstod jag det som.

Vilken lyxig dag de haft. Jag vill också vara med och leka på dagis! Men nej nej. Här ska jobbas istället. Jag avslutar lunchen nu, knappar lite på datorn en stund och ska sedan på fackmöte om lagen om anställningsskydd. Tjohoo - not.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0