Energiknippe

Frida skulle ju fortsätta med sin astmamedicin två gånger om dagen i minst 10 dagar, eller så längre det behövdes. Hon skulle ha haft minst två helt hostfria dagar, innan vi avslutade behandlingsomgången. På lördag är det dag 10. Hemma har hon bara hostat ett enda krax som jag noterat de senaste dagarna. Det lutar därför åt medicinuppehåll inom kort!

Idag pejlade jag host-läget med förskolepersonalen. Lillstjärnans favvodagisfrökens kommentar var: "Jag har inte märkt att Frida hostat alls på flera dagar. Ändå har vi varit mycket ute, gått i skogen och sådär. Och hon... ja... hon håller sig INTE precis i stillhet, om man säger så!". Nej, hon gör ju inte det. Hon far runt som en skållad iller, närmare bestämt. Och pladdrar konstant. Så ork finns och luften verkar räcka. Tjohoo!

Det är fredag, hörrni. Så grymt skönt! (I alla fall om jag ignorerar allt jag inte alls hann göra på jobbet den här veckan. Efter två tidigare veckors högbildning på grund av VAB och konferens, finns det massor att bita i...). Frida är helt inställd på familjegympa imorgon, så om vi inte sover för länge (oh, I wish!) så blir det väl så. Hon ska ha shorts och sjunga sånger, det har hon full koll på, haha.


Den lilla sköningen har varit på ett sprudlande humör ikväll. Hon har domderat om att få nappen, tokbusat i sängen med både mig och pappan, kastat bollar, ringt farmorn och farfarn, klistrat klistermärken och smarrat i sig ett knippe vindruvor. Hon har lekt fantasilekar, förmanat nallen att sköta sig, sagt att vindruvorna var "underbaaaaja, mamma", klättrat runt med risk för liv och lem och tiggt åt sig en glass. Hon har hittat en klänning på tvättställningen som hon genast ville byta till (mycket sånt nu) och stört sig oerhört på att brallorna var för långa och hamnade under föterna (så kan man INTE ha det!). Hon har helt enkelt varit Frida fullt ut, liksom alltid. Våran tokhärliga busprick. Som vi älskar henne!

Ha en bra helg nu. Det ska jag försöka ha, i alla fall. Helst med både vila och nytta i en schysst mix...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Härligt att allt börjar bli som vanligt! Det märks på energi och aptit när småttingar är krassliga...

Underbar dokmentation från dagis! Vilka frågor vi måste ställa till barnen ofta, de tycker nog att vi är helknasiga?

Jag tycker absolut att du ska ta strid för din undersökning! Gärna till ett lyxigt alternativ som kan förgylla din vardag! ;) Om det nu finns sådana alternativ... Men det bästa vore ju om du blev undersökt inom den närmaste tiden, eller hur?



Hälsningar Marielle

2009-04-03 @ 22:07:21

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0