Längtan

Jag har tydligen nån slags inbyggd dagisklocka numera. I vanliga fall lättar jag från kontorsstolen ungefär den här tiden och styr näsan mot förskolan och Frida-hämtning. Idag sitter jag istället på fikarast vid datorn (alla andra hade redan fikat, jag var sent ute efter ett möte). Jag ska jobba ett par timmar till är det tänkt, eftersom pappan är ledig idag och imorgon och är hemma med krulltotten! 

Jag längtar. "Tick tack, dags att kramas!" säger den inbyggda klockan. --ler-- Ringer dem för att kolla läget. Få lite kontakt. Men de är ute, det blåser, förmaningar krävs hela tiden. Jag hör Frida babbla på en massa, men sedan drar hon tydligen iväg med vagnen och pappan måste lägga på. Jahapp. Jag avslutar väl min ostmacka och drar igång med några minnesanteckningar då istället...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0