Tolk

Barn är bättre än man tror på att tolka omvärlden, det blir jag påmind om ganska ofta. Och jag själv (såväl som pappan) är stundtals ganska klichéartad och på tok för lätt att förutse, det märker jag också...  Frida har nämligen ett roligt trick just nu.

I vissa lägen överraskar hon med att säga på pricken det man just tänkt kläcka ur sig! När Frida är lite extra söt, eller charmig, eller tufflig, och jag tittar på henne med en viss blick, och kanske blinkar lite extra, och lägger mööööjligen huvudet lite på sned - då säger Frida (med EXAKT rätta sortens ömma betoning och tonfall, dessutom!) redan innan jag hunnit öppna munnen: "Liiiilla gumman". Haha!

Det har hänt flera gånger och jag blir helt paff över att hon har sån koll! Nyss gjorde hon samma sak med pappan, härmade både ord och tonfall på det han skulle säga just när han öppnade munnen. Spooky.

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0