Vardagslandning med duns

Jag kan meddela att Frida sov som en stock. Heeeela natten. Hon snarkade och snusade hur gott som helst, tills jag väckte henne strax efter klockan 7 genom att dra upp rullgardinen och släppa in det ganska skoningslösa morgonljuset. Så himla gött!

När vi kom till dagis i morse, dök en hel liten välkomstkommitté upp och omfamnade Frida redan i hallen! Sedan drog de iväg med henne för lite morgondans i sovrummet! Hon gnölade lite när jag skulle gå, men drogs sedan med i leken och verkade helnöjd när jag slängde ett sista ögonkast i smyg innan jag gick ut genom dörren. Mysigt!

Jag fick inga kramar när jag kom till jobbet, men var nog välkommen ändå. --haha-- Att-göra-högarna är stoooora nu. Min jobbdag blev rätt splittrad, det blir alltid rörigt när man varit ledig en vecka sådär. Men en del vettigt fick jag väl gjort i alla fall! Sedan har vi tre (för pappan kom hem ovanligt tidigt) haft en stilla kväll här hemma med bus och lek - ända tills jag fick ett smärrre meltdown över en småsak. Ibland kan jag vara liiiite överdramatisk (host, harkel), mitt eldfängda humör och dess snabba kast är inte alltid så smidigt, haha. Men det blåser över snabbt, åtminstone. --ler--

Frida lekte en lång stund själv när vi just kommit hem, det är så roligt att tjuvlyssna då! Hon satt med flera dockor på studsmattan och nattade dem, sjöng flera olika sånger för dem, förmanade dem, vaggade dem och småpratade med dem om ditt och datt. Störtcharmigt! Försökte filma lite, men så fort jag kom in i rummet avtog det där stillsamma egenlekandet tyvärr.

Nu ska jag nog äntligen ladda över lite foton från norrlandstrippen, får se om det kan bli bloggbilder senare ikväll...  Sen hoppas jag hinna ramla ned en stund framför TV:n också, inann det är dags för sängen. Har inspelade serier att komma ikapp med nämlisch! Men först ska jag tydligen göra en insats i nattningen av ett stycke envis tvååring, som fortfarande är vaken och nu ropar efter mig...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!

Lite avundsjuk är jag på er långa ledighet, men imorgon är det helg för oss som haft fyradagarsvecka också ;) Efter jobbet imorgon drar lilla E och jag till Göteborg för en snabbvisit. Det blir lite kultur för oss båda på Göteborgs konstmuseum där de ställer ut orginalbilder från Mamma Mu och Ellens äppleträd. Mamma Mu och Ellen är två favoriter här hemma. Andra favoriter är Nicke Nyfiken, Fåret Shaun, Höjdarna, Postis Per, Fifi, Byggare Bob, Pettson & Findus med flera. Plastfigurer är ett stort intresse just nu och det delar E med sin mamma som lätt börjar samla på saker... Just nu figurer till lilla E, ha ha. Kanske dags att börja samla på kläder och skor till mig själv eftersom det börjar bli brist på de varorna nu när det varmare vädret kommer! Har i och för sig samlat på mig lite miniatyrer under vintern, har en förkärlek till praktiska (men relativt dyra) småflaskor som är (MYCKET) bra att ha i necessären... Ansiktsvatten, duschtvål, schampo, ansiktskräm, bodylotion, minitandkrämstuber mm. Naturligtvis till E också!

Efter museibesöket bär det av till några leksaksbutiker för att reka utbudet av figurer där och troligtvis något/några inköp. Inte bara finkultur alltså...

Hälsningar Marielle

2009-04-16 @ 23:32:45

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0