Hett och historiskt

Som jag nämnde, traskade vi runt på Jamtli på fredagen. Jag, morfarn och den lilla yrmössan. (Nästa gång måste pappan med, om inte annat för att han gillar gärdsgårdar och dessa myllrar det ju av där!)

Jamtli var väldigt fint faktiskt. Jag har bara varit där några få gånger som liten - och så på en Carola-konsert i tonåren, haha. Vi tillbringade ganska många timmar där. Det är trevliga miljöer och massor att göra för barn med kryp i kroppen! Frida illrade runt och hade garanterat kunnat stanna dubbelt så länge, utan problem. Stället är perfekt för att picknicka på dessutom, men så välrustade var inte vi denna gång.


Entrén till området ser ut på det häringa viset...


...och med hjälp av denna skulle man försöka orientera sig.


Vi åkte hästskjuts, det tyckte Frida var toppskojigt. Klappa vågade hon också!


Getterna i fäboden var tydligen också snälla varelser.


Fina, gamla rustika miljöer överallt. Mycket trivsamt!

Det var dock galet varmt just den här dagen, så familjen Svettas Lätt AB höll på att flyta bort. Jag och morfarn verkade förmodligen lätt knasiga, när vi gjorde allt för att hålla oss till skuggorna och ändå svettades floder. Även lillgrynet har tyvärr begåvats med samma heta blod, fast hon låter sig än så länge inte beröras utan härjar vilt omkring ändå tack och lov. Stackars barn, förlåt oss för detta arv. Amen.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0