Ny säsong

Nu känner man hur hösten smyger runt knuten. Det gör mig inget, jag är en sådan där konstig sort som GILLAR hösten. Trivs med vackra löv, hög klar luft, ångmoln ur munnen, stickade träjor och stearinljuskvällar. Heeeelt okej. Till och med höstrusket står jag ut med hyfsat bra.

Men ändå. Det är lite vemodigt på något sätt, när man känner sommaren vika undan för svalare vindar. När plaggen åker på ett efter ett. När man måste börja ha jacka med sig (inte än, så länge man inte blir ute sent!). När strumpor blir ett plagg att ha igen (snart kanske, men inte nu). När det lättvindiga, skira, spontana, gott-om-tid-artade och avkopplande minskar så kapitalt. När vardagen breder ut sig.

Jag kikar igenom bilder jag sparat till bloggen, men inte använt än. Sommarbilderna på Frida känns alldeles snart ur tiden! därför klämmer jag ut några här, bara sådär huller om buller. Några sommardoftande, varmlena, glada bilder på sötsnuttan! Det är ju min blogg. Jag fååååår gotta mig!


Badrocksbruttan med matchande festis. På camping i Gamleby.


Kusin T bär badnymfen  - eller är hon en sån där bokmärkesängel?!


Förväntasfull vårbrud - det vankas fika ju! I egen stol och allt.



Lilla camparen kollar in en mystisk fläck, på väg tillbaka efter morgontoabesöket.
Eller är det en spännande spindel? Snart vankas dock coolare djur på Kålmården.

Nu ska jag kojsa! FÖRE midnatt. Måste tydligen ta mig tid att klättra upp på trappstegen och rita ett kors i taket först!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Karin

Så roligt Jenny, att får höra av dig! Den är vidunderlig, den här internetvärlden, allting blir på något sätt möjligt. Har suttit och läst litet i din blogg och tittat på bilderna på din lilla Frida. Hon har minsann lika lockigt och fint hår som du hade som liten. Jättefin är hon, din Frida. Jag har ett barnbarn som också heter Frida. Hon är 20 år nu och har precis flyttat ner till Göteborg för att läsa på Chalmers.



Ja, imorgon är det 15 år sedan din mamma dog. Jag brukar gå till hennes grav när jag är uppe och tittar till mina föräldrars grav. Det är sorgligt att hon skulle gå bort så tidigt. Jag saknar henne.



Jag hoppas att du trivs bra i Gävle med din lilla familj.



Jag skall åka upp till Sollefteå på torsdag, på moster Karins begravning. Hon är den sista av min mammas syskon och hon fick ett långt liv - 95 år.



Petra och Susanne är ju "gamla tanter" numera - 45 och 43 år, och till och med Markus har åldrats - han är 26 år nu.



Jag hoppas verkligen att vi kan höras av ibland, Jenny. Jag blev så glad när du skrev.



Ha det så bra och kram till både dig och Frida!

2009-08-18 @ 19:40:22
URL: http://www.karinrolennordstrand.se

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0