Den ständiga sekreteraren...

...håller på att knappa ned minnesanteckningar från föräldrarådsmötet ikväll! Jag får väl skylla mig själv för att jag sitter redo med papper och penna jämt, haha.

Efter hämtning på förskolan drog jag och lilla tösabiten på midagsdate. Frida valde pizza, så fick det bli. Sedan lämnade jag en glädjestrålande unge hos farmorn och farfarn, redo att leka och mysa där (-Jag tycker det här är såååå skojigt, mamma!). Jag var på mötet och hämtade sedan en kvällsfikad, tandborstad och pyjamasklädd unge (tack för att hjälp!), som slocknade som en sten i bilen hem. Nöjd, glad och fortfarande utan trassel efter vaccinationen!

Idag är det äntligen lite kallt här. Minusgrader och frost. Vit, frasig, spröd, stjärnvacker frost. En liten ljusning i det sväljande mörksvarta, som man får glädjas åt i brist på snö!


Burriburr-väder på högskoleområdet idag.


Vacker frost i förgrunden, mitt jobb (högskolebiblioteket) i bakgrunden.


Ikväll har jag sett filmen Twilight. Rätt bra, om än en smula ungdomsfilmsaktig. Tycker det är lite märkligt vad det är poppis med vampyrer just nu! Filmer, TV-serier, böcker... Skumt.

/Jenny 


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0