En vintersaga

Jag älskar att snön äntligen kommit! (Trots att jag i rollen som husvakt fick skotta mig rejält toksvettig ikväll.) Det är så underbart vackert, mycket ljusare och mer mysigt på alla plan helt enkelt. Må det få hålla i sig ett tag! Så här har det sett ut de senaste dagarna:


Först var det såhär, snöyra mest hela tiden i flera dar!

 


När man gick ut och julhandlade blev man alldeles pudervit...

 


Sen gick jag hem och brottades med granen till sena natten.

 


I morse åkte vi som genom en tavla på väg till dagis. Vitt och vackert.

 


Det sista jag passerar innan jag kliver in på jobbet. Andlöst!


Och vet ni, det finns en bonus till med riktig vinter: Barn som leker ute i snö, kommer inte hem med overaller som väger ett kilo extra på grund av lera och grus! Fast för tillfället spelar just den detaljen förstås mindre roll, för nu är dagislivet på paus. Frida och pappan startar sin ledighet redan imorrn. Jag jobbar då, men sedan är det låååångledigt till 11/1 för oss alla tre! Osannolikt härligt. Välförtjänt. Och såååå välbehövligt.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilka fina foton!

2009-12-22 @ 08:55:39

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0