Granen står så grön och grann

Idag har jag faktiskt rasslat ihop ett helt gäng klappar! Heja mig. Är inte klar än, men jag kan se ljuset i slutet av tunneln i alla fall. Frida och jag körde stenhårt fokus på köpis på eftermiddagen och hann nästan allt på dagens lista. Inte riktigt. Men det viktigaste!

Plötsligt råkade stället stänga, så det blev McDonalds-middag i brist på annat utbud innan hemfärden. Efter det genomfördes tandborstning på toaletten, med en trilskig Frida som grät över rumpan idag igen (attans, jag trodde det skulle vara lugnt idag). Solklar tokslockning (för natten) gällde för lilla tröttisen när vi väl hamnat i bilen! Hon halvvaknade när vi kom hem eftersom hon fick kissa på pottan och inandas lite anti-krax-medicin, men sedan snarkade hon snabbt vidare i sängen.

Nu har jag druckit glögg och ätit pepparkakor (och fått ont i magen), slökollat lite på TV och börjat slå in lillebrors julklappar som ska postas iväg imorgon. Sambon stretade på sena kvällen duktigt ut i kyla och snö för att vattna granen hos dem vi husvaktar åt - SLURP så var det helt tomt i våran i alla fall! Törstiga rackare det där.

Gran, ja. I förmiddags flyttade det alltså in en här hos oss. En fin (tack sambon!)! Den stod dock lite snett, så nu ikväll rätade vi upp den. Efteråt hade jag många, små, kliande och svidande utslag längs armarna... Trist överaskning! Hade ingen aning om att jag var så känslig. Det blir visst långärmat och handskar vid granklädningen i år... --muttrar--

Nu ska jag "klappa" vidare i mitt grandoftande vardagsrum!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0