Julmarknad och regn

Var är snön egentligen? Det där vita, som ska ljusa upp tillvaron betydligt. Snön som ska skapa vinterfeeling och julstämning. Som ska fylla funktionen med flera årstider, så att man kan åka skidor och skridskor och liksom... vintra sig. Vi hade ju minusgrader här några dar den här veckan, så hoppet fanns - men nu är det plusgrader igen. Och det har regnat hela kvällen. Hm. Tacka vet jag snökaoset 1998 - det var RIKTIG vinter det!

Vi har i alla fall gjort vårt bästa för att väga upp icke-vintrigheten med att gå på julmarknad! Pappan hade nån slags tema-/kompetensutvecklingsdag med vänner och kollegor på jobbet, så det var tjejdag idag. Jag hade först planer på att hinna ta med pluttan på både nån slags familjedag med teater OCH julmarknad, men nej. Det blev lite för hektiskt. Jag hade huvudvärk och en ofantligt värkande högerarm (musarm?) i förmiddags, så jag valde istället att slumra på soffan medan Frida kollade barn-TV! Det gäller att ordna det för sig, haha.

På eftermiddagskvisten däremot, sammanstrålade vi med S och lilla I och knallade upp till Hedvigs trädgård. De hade julmarknad idag, så vi stökade runt där en stund med våra två barnvagnar och vildglada busungar. I och Frida kollade förtjust in katter, kaniner, fiskar och härmade varandra oavbrutet. Det blev inget handlat för min del, men vi fikade på deras mysiga café innan vi gick tillbaka till stan. Mycket trevligt alltsammans!


Brudarna på kaninspaning

 


Klappleken - under ystra tjut (förlåt alla medfikande människor!)...

 


...avslutades med armarna i luften!


Jag och Frida avslutade med en snabb shopping innan hemgång - vi slog till på luciakrona, rött band och glitter. Frida säger att hon vill vara lucia och såklart ska hon få det! Fast på förskolan låter de storbarnen stå för lussandet (visa av tidigare års stökiga lussningar där småttisarna varit med). Om de vill får de dock ha med lussegrejor för att kunna "klä ut sig" den dagen.

Sist men inte minst hyrde vi några filmer, så här har kvällningen varit movie night. Först klämde vi den tecknade Madagaskar hela familjen (myyyys), den gick på TV idag. När Frida slocknat såg jag och sambon "Män som hatar kvinnor". Jag har inte läst böckerna, men det hade sambon. Filmen var bra, men svart och ont-i-magen-framkallande. Fast det vet väl alla redan, finns väl snart ingen (mer än jag) som inte har full koll på den där trilogin?!

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Annika

Jo, jag har varken läst böckerna eller sett någon av filmerna!

2009-12-06 @ 16:42:50

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0