Konsten att fokusera på det positiva

Efter en utomhusstund, precis instoppad i bilen med rosiga kinder och kalla tår, ser Frida stilla ut genom fönstret och säger plötsligt:

- Jag tycker det är ganska kul hos doktorn, jag.
- Tycker du? Vad bra! Vad är det som är kul då?
- Jag tycker det är kul att få sådana där sudd. Och sådana där klistermärken!
- Vad bra. Men gör det ingenting då, att man ofta måste göra andra saker hos doktorn först? som att få stick i fingret?
- Nä, det gör ingenting.
- Inte ens stick i armen?
- Nej, eller jo, det gör nånting. Men nu är det bra, nu är det inne i min kropp och känns inte nå längre.
- Så du tycker det är ganska kul hos doktorn ändå då?
- Ja, det är kul det.


Med tanke på att vi trasslat runt med bland annat kissprover, urin- och öroninflammation, astmakoll och framför allt en himlarns massa rumptrassel i höst, så tycker jag denna inställning är grymt skön! Heja positiva Frida, må du fortsätta vara sådan så ofta det går!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0