Shoppingsöndag

Äntligen har vi kickat igång julklappsshoppingen, sent omsider. Idag drog vi till köpis hela familjen!

Utgångläget var väl inte det allra bästaste precis:

- En liten knatte som grät och grät och grät hela förmiddagen för att hon hade ont i stjärten (dvs behöver bajsa, har vi översatt det till numera!). Kul att ha med en sån, när man ska försöka behålla fattningen i förmodad trängsel och lätt köphysteri? Nej.

- En mamma med massiv huvudvärk, snorig näsa och lättare hosta, lätt vibrato-hög på astmamedicin. Svårt att veta om jag var mest förkyld eller allergisk - besöket i Ockelbo satte sina spår i luftvägarna som vanligt. (Men ögonen klarade sig bra denna gång!)

- En pappa som helst ville kasta sig på sina ärenden direkt, och vanligen inte gillar att gå i affärer. Alls.

Men det gick bra. Gråt-ungen bajsade precis innan avfärd, så humöret ljusnade betydligt!  Visst, efter nån timme på Toys"R"Us höll min hjärna på att explodera av alla ljud samtidigt som jag var huuuungrig och jag blev lite eldsprutande drake en stund - men det tuttade inte på hos någon annan så det blåste snabbt förbi! Visst, den lilla fick ibland för sig att rusa iväg eller trixa, men inte mycket. Och pappan härdade ut duktigt. Vi köpte några klappar, även om det inte blev många. Men vi började pejlingen, tänket liksom. Vi är igång!

Imorgon efter dagis drar vi nog till köpis igen, jag och lillbönan. Startar med middag "på lokal" och sedan tuta och köra klappsökning tills jag kan peta i henne lite kvällis och rulla hem med en unge som nog somnar i bilen. It´s a plan! Om jag inte är för risig vill säga... --snörvel--

Kvällen har ägnats åt köpmat framför luciafirande på TV, nattning av trött busunge och sedan maratonprojektet att skriva alla adresser på kuverten till årets julkort. Det är inte ens klart ännu... Själv kortet snickrade jag ihop igår - önskar att jag hann handpyssla varje enskilt och göra mer personligt, men den tiden finns inte. I år heller, haha.

Ha en bra vecka där ute!!

/Jenny

För er som möjligen undrar över Fridas toaläge som jag tjaaaatat om så mycket:
Hon slipper lavemangen sedan en-två veckor nu (halleluja!) och "presterar" faktiskt själv. Mest i blöjan, men ett par jippieartade kors-i-taket-"pottningar" och en badbalja-släppning (!) har också förekommit! Tyvärr finns klagandet och gråten inför bajsandet kvar, så det är fortfarande en kamp liksom. Men hoppet om att vi komma till normalläge igen har åtminstone ökat!

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0