Sköna kommentarer

Alltså Frida är ju så skön ibland. Hon härmar som en besatt och lyckas nästan alltid klämma in de fraser hon snapppat upp på alldeles riktiga ställen. Ibland blir man stolt, ibland hör man ett lite för tydligt eko av sig själv när man varit trött och irriterad... Rackarns. Just nu är det poppis att leverera avmätta, vältajmade, ibland rent dryga och ofta osannolikt oväntade och roliga kommentarer, som svar på någon uppmaning från mig.

- Frida, bär in de där skålarna i köket igen.
- Jaja, luuuugn i stormen!

- Men Frida, snabba dig på nu litegrand är du snäll!
- Jag GÅR ju, ser du det eller? Är du blind?

- Vad gjorde du nu, vad var det som lät?
- Ta det lilla lugna bara, det lilla lugna!


- Vad ville du ha att fika?
- Jag SA ju det, hörde du eller? Är du döv?


Är det sånt här som kallas svar på tal, eller?! Hon blir inte överkörd i första taget, det är väl bra det! Vi behöver bara tona ned det hela en smula, haha.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Ha, ha - fantastiskt! :)



Min dotter säger "Ja, ja lilla gumman..." när hon tycker att vi tjatar på henne!

2009-12-07 @ 21:29:21

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0