Kloka (och tokroliga) ord

"Frida berättar och förklarar" kan snart bli en egen kategori här på bloggen. Bara man vet vad man ska lyssna efter och associera till, finns det oändliga rikedomar i den där lilla tvåårsmänniskan.

Idag ville Frida lyssna på musik. Då sa hon att hon ville "lyssna pricken rullar mamma" - och avsåg den lilla runda markören som åker framåt allt eftersom ljudspåret spelas! Jösses. Jag begrep faktiskt, men sedan pekade hon även på den gröna Spotify-ikonen på datorn skrivbord...

Veckans absolut roligaste ord kom i alla fall härom dagen på skötbordet. Frida har ju börjat kolla in kropparna på oss alla i familjen, urskilja skillnader, fråga lite ibland och så. Bland annat har hon tidigare konstaterat att jag har hår på min snippa och det har inte hon. Den här dagen pekade hon på sin snippa, sen sa hon bestämt att "eh mojjhåj nippa mamma, mojjhåj bi stoooj" (= Jag har inga morrhår på min snippa mamma, det får man när man är stor/vuxen). Morrhår! Jag skrattade så tårarna rann. Sötnöt!

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Ullis

Haha! ;D

2009-02-28 @ 08:22:39
URL: http://flimmra.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0