Putte... förlåt, Frida i blåbärsskogen

Idag tog vi oss ut på landet en sväng. Efter att vi först segat oss upp vid sisådär 8.30, ätit långsam frukost, slöat, duschat och käkat lunch alltså... Haha. Håller vi det här dagstempot kommer vi inte att kunna resa mer än 10 mil om dagen på vår biltripp, om vi ska hinna göra nåt på varje plats också!

Nåja. Vi åkte ut på landet för att hämta kvarlämnade prylar som kanske vill följa med på semestern. Väl på plats var vädret plötsligt riktigt okej, så vi klippte gräset och strosade runt lite. Framför allt turades vi om att gå och plocka blåbär i "skogen" med Frida. Min mammas gamla avklippta och urdiskade mjölkpaket kom till heders, de som i vanliga fall används som "fack" i svampkorgen - lite nostalgi kom med på ett hörn där...

Skogen i det här fallet var en liten plätt typ alldeles utanför tomten... Men blåbär fanns och Frida tyckte det var både väldigt roligt, spännande och gott att plocka dem! Det blev inte så många med hem, om man säger så...


Det är väl enklast att bara plocka rätt in i munnen?


Godast är nog att mula in många på en gång!


Mumsigt! --tugg, tugg--


Det var härligt det här. Mera, mera!


"Skogens" snyggaste lilla blåbärsdrottning.

Ursäkta bildkavalkaden, men jag kunde inte låta bli. I min värld var det här helt bedårande charmigt! Jag valde svart tröja och oömma jeans till Frida med omsorg för denna utfärd, vilket som ni ser visade sig vara klokt! Likaså att jag själv hade svart var smidigt, för de där små blåfingrarna ville gärna klänga på mig lika mycket idag som alltid...

Lilla blåskägg, haha. Visst sade jag att Frida tyckte det var gott? Hm. Blåbär kan ju vara lite stoppande för magen. Lilla blomman åt nog flera deciliter bär, vi får hoppas hon slipper några större besvär...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0