Tillbaka

Nu är vi hemma igen! Jag har varit väldigt offline, vi har mest bott i tält, så jag har bara klämt in lite Twitter-statusar i spalten till höger här som ni kanske sett. Men nu ska jag ladda över bilder och tänka tillbaka och rapportera lite om hur vi haft det. Eller... ja... inte just nu riktigt, för nu är jag för trött.

Vet inte hur det blev så här sent så här snabbt. Vi kom hem redan strax innan kl 18, men sedan har det lekts och fingerfärgmålats och saneringsduschats och lagats mat och ätits och tvättats och allt möjligt annat. Inte många minuter vid datorn, trots att jag drog igång den så snart vi kom hem. Nu finns suget där att läsa ikapp lite här och var, skriva själv och greja. Junkie.

Frida i sin tur hann vara hemma i typ tre minuter, innan hon utbrast "Se på teeeveee, mamma"! Såklart. Sedan satt hon där, fascinerad, förundrad, förtjust. Vi har alla våra favoritgrejer! Hon har inte sagt ett pip om TV eller film på hela trippen, men suget kom tydligen direkt ändå. Hon har hunnit med några andra favvogrejor också, till exempel  "badat djuren" (en massa små plastdjur som ska bada i en vattenfylld skål i köket, flyttas i och ur och så berättar hon små historier om vad de gör hela tiden).

Hoppas ni (om nu nån fortfarande läser här efter denna "döda" vecka??) haft en fin vecka. På tal om fin: Vi har haft riktigt bra väder på bilsemestern. Tacksamt, eftersom tält var vårt huvudsakliga boende! Några skurar och stänk har vi fått men det är minimalt. Snarare var det för varmt, speciellt i början. Sedan kom vi hem, packade ur bilen - och ÖSREGN. Pågående, ihållande ösregn. Jojo.

Nu hörrni, ska jag få lägga mig i min EGEN säng, efter en vecka på mest liggunderlag. Fatta. Min egen säng. Mmmm.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej där!

Låter som en trevlig semester, vi gör bara dagsturer eller är hemma - vi bor i ett kustsamhälle dit folk åker på semester... Men "there's no place like home" - det märker man när man varit borta! Ser fram emot uppdatering av bloggen nu när du har lättare att vara uppkopplad :)

Kram Marielle

2009-07-25 @ 23:30:52

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0