Uttröttningsmetoden?

Idag har vi tillbringat en massa tid med att tokfylla en vagn på ICA Maxi. Eller JAG har gjort det. Sambon har vallat omkring Frida, trugat i henne varmkorv och stått och hängt vid lek-fordonen vid utgången (de där man egentligen ska lägga pengar i, men som är rätt kul än så länge även när de står still).

Det är rätt tomt i kylen sedan semestersvängen och måste laddas inför kommande vecka! Min bror kommer hit i några dar. Sambon drar på fisketripp mån-tors, och ska bättringslacka bilen idag. På så vis kan den "stå till sig" i lugn och ro och "härda", medan han är iväg och brorsan kan stå till tjänst med bil. Så besök + billös = kräver lite planering.

Jag gick och lade mig sent och fick inte riktigt ihop så många timmars sömn jag hade önskat. Känner mig trött och sliten nu efter att ha pusslat ihop alla matvarorna i vår lilla kyl... Upptäckte plötsligt att det var vääääldigt tyst här hemma. Skumt. Frida? Friiiida? Friiiiida?! Friiiiiiidaaaaaa?!!! Till sist (efter att jag ropat typ tre gånger i varje rum och sprungit omkring här som en tok) svarade en svag röst "Jaa, jag äj hääääj". Lilla söta gumsingen, hon hade själv knallat in och lagt sig i sin säng. Och somnat! Efter att ha lyft huvudet och svarat mig, föll det tungt ned på kudden igen och hon somnade om.

Jahaja. Det finns en första gång för allt. Spontan självsomning, minsann. Paff! Jag låter henne sova en stund, även om det blir alldeles uppitok. Hon behöver det nog, helt enkelt.

/Jenny

Kommentar lite senare:
OJOJ, nu har flickebarnet sovit minst 1,5 timme. För länge. Korkat, mamsingen. Väckning av liten sovkorv. Omedelbums. Det blir en lång kväll! Marmeladkokning med 2,5-årigt sällskap, sålunda. Men det kan bli mysigt det med!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Fantastiskt!!!

2009-07-26 @ 21:22:49

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0