Välformulerat

Frida har börjat "prata gnällspråk" ganska ofta när hon vill nåt. Liksom gny och använda en klagande röst, "Min naaaalleeeee" eller bara "iiiiiihhhhh". Jag kontrar stenhårt med att jag inte förstår gnällspråk (tack U för tipset) och säger "Hallå där, hur ber man om saker, om man vill få dem? Du får säga ordentligt vad det är du vill" och vips kommer önskemålet ut på ett mycket trevligare sätt.

Detta tjat har faktiskt lett till att Frida ibland gör alldeles rätt redan från början.

Exempel ur verkligheten, från två minuter sedan:
Frida hoppar upp och ned i sin vagn i hallen, medan hon leker med en plyschanka. När Frida ålat in sig i selen, ramlar ankan ned. Frida är plötsligt lite för lat för att åla sig ned igen, så hon säger "Snälla mamma jag vill ha den där vita ankan, med gula fötter och gul näbb, kan jag fååå den mamma?"

Hahaha. ABSOLUT. Och en puss också!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0