En alldeles väldigt vanlig kväll bara

Frida har rätt hög tvärtemotkvot (och ovanligt låg tålighetströskel) just nu, men jag ser tre hörntänder på väg inom kort så det är nog tandagnisslan som ljuder till stor del. =) Jag jobbade läääänge idag och kom hem till en trött pappa med kort tålamod och en pratglad unge som satt och mumsade glass. Hon slocknade i god tid ikväll, för ovanlighetens skull ingosad nära mig i stora sängen. Skönt för mammans längtanshjärta!

Innan Frida somnade, läste jag bok för henne. Som vi oftast gör. Sedan ville hon att jag skulle berätta en saga. Det vill hon nästan varje dag. När jag frågade om vad, sade hon (som just nu nio gånger av tio) "om ballongen". Frida gillar hitte-på-sagor. Ibland vill hon höra om en liten tjej, eller en nalle, eller en snigel, eller nåt annat, men oftast om ballongen. Igen och igen och igen.


Frida och cirkusballongen, när den var ny och frisk och spänstig.

Då ska man berätta (med så mycket utsmyckning och inlevelse man orkar) om ballogen som tyckte det var sååå tråkigt att bo på en cirus, men blev glad när det kom en ltien tjej med lockigt hår och hennes pappa och köpte ballongen. Hur de knöt fast ballongen i hennes byxhälla, att den fick springa med henne över gräset, åka bil, leka hemma och sedan sova fastknuten i hennes säng. Om hur mycket hon och ballongen tyckte om varandra.

Så kan det gå. En väldigt snabb improvisationssaga som oväntat blivit en etablerad klassiker här hemma! Pappan hade tydligen försökt berätta om en annan gul ballong härom sistens, men si det godtogs inte alls av stränga fröken Frida, haha. Jag undrar hur historien ska bli, nu när ballongen börjar blir trött och nött? Snart har den förlorat sin lyftkraft, så en vacker natt dråsar den väl ned över Frida där den fortfarande sitter fäst i sängen.

Nu borde jag sitta vid TV:n. Det pågår säsongsavslutning av Desperate Housewifes, ett smarrigt dubbelavsnitt. Jag har dock hamnat i otakt med serien och har ett par inspelade avsnitt att beta av först, så även detta får lagras så länge. Sedan bjuds ikväll ytterligare en säsongsavslutning, Lost - även här med underbart fylligt dubbelavsnitt som pågår till 00.35. Normalt sett bangar jag sällan kvällssuddande, men med tanke på att jag satt uppe och jobbade till very very sent igår efter att sa sagt tack och hej till Cityakuten ska jag nog natta i tid idag. Kors i taket, va?

Nä ni. Nu ska jag återgå till lite Hemnet-surfande och en kvällsmacka innan läggdags...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0