Jag är ju GLAD och NÖJD säger jag!

Frida ska sova. Jag ligger bredvid och försöker hjälpa henne att komma till ro. Det har inte alltid varit så lätt på sistone, hon har haft ovanligt mycket sprall i benen och tvärtomvilja... Denna kväll är likadan, hon ålar runt som en mask och trilskas, men vi busar oss igenom det idag. Jag är täppt i näsan och lite tät i andningen.

Varje gång jag tar ett extra djupt andetag (typ 20 ggr??), säger Frida:
- Du ä ongitejad, mamma? (= Är du irriterad, mamma?)

Herregud. Kära barn. Nej, jag har bara lite svårt att andas. Jag måste hitta fler sätt att tygla mitt humör, att coola ned om jag blir uppretad. Djupa andetag och suckar är visst på tok för vanligt och avslöjande...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0