Skruttig

Idag är jag en liten prick. Jag var heltaskig i magen i morse, trots lång natt. (Frida somnade väl inte förrän klockan tio, men vi låg till sängs redan vid halv nio och klockan tio är ändå fantastiskt tidigt för att vara mig). Inga krafter. Jag skickade Frida toktidigt till dagis med pappan på väg till sitt jobb. Beslutade sedan att försöka jobba hemma, har man nära till sin egen toa och kan eliminera hela piffmomentet så kan det ju gå.

Jag har avverkat ett godkänt antal timmar vid datorn, i mysbrallor och nattlinne med håret på ända. Funkade helt okej. Senare delen av eftermiddagen/kvällen har jag dock tillbringat till sängs, lätt kvidande. Har till och från (mest till) jordens värk i magen, blääää. Mår illa också, men kräks inte TACK och lov. Blir värre när jag är hungrig, men det är väldigt motigt att peta i sig något. Dålig kombo. Har nog "ärvt" det sambon hade härom dagen, tycks det. INTE kul, vill jag lova.

Pappan hade ju sin hämtningsdag, vilket var en lättnad för mig och min mage. Han och Frida ångade in här på eftermidagskvisten, typ inhalerade varsin glass och virvlade sen ut igen till lekparken i det vackra vädret. Nu kikar lillgrynet på video, förnöjd, med mat i magen. Tur att vi vuxna turas om att vara ynkliga! Och hoppas, hoppas att Frida slipper.

Satsar på att önska bätttring tills imorgon! Ska försöka peta i mig mer att äta om en stund...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0