Back to basics

Idag var en strålande dag. Det var sol, jajjemen! Vi gjorde en utflykt till friluftsområdet Hemlingby på förmiddagen, hela familjen. Den var inte så lång men naggande god och innehöll korv- och pinnbrödsgrillning, kisande mot solen med ovana inomhusögon, massor med frisk luft och pulkaåkning. Härligt för innesittarna!




                 

Men dagen var också strålande på så sätt att Frida ätit mat igen. Frivilligt! Visst, det är fortfarande trögt med vissa grejor. Men hon knaprade i sig nästan en hel varmkorv idag! Och på kvällningen gick det ned både makaroner, bacon och köttbullar (förvisso små portioner, men i alla fall!) . Och macka. En liten matstrejkare som säger "Mamma, sugen. Jill  (=vill) ha macka mamma." Det är lycka för en orolig mammasjäl! 


Den ökade matlusten märktes redan inatt, när Frida vaknade klockan 03.17 och omedelbums yttrade ett bestämt "tunnbjöd!".  Hon somnade ju jättetidigt igår, så varken tidpunkten eller önskemålet var så särskilt konstigt eller oväntat. Pappan pallrade sig upp och bredde tunnbrödsmacka, som fick mumsas i sängen för att minimera uppvaknandet. Trött som en plätt sattt Frida lutad mot mig och knaprade förnöjt. (Och jag försökte ignorera att jag AVSKYR att sova på smulor och skräp i sängen...)

Två smörgåsar senare gick Frida med på att försöka somna om. Hon låg (ganska) snällt mellan oss i mörkret, men var väldigt vaken. Sista gången jag kollade på klockan var 05.53. *gäääääsp*.  Pappan å sin sida, var så himlarns nöjd i morse över att Frida somnat om så snabbt och smidigt inatt! Jojo, jag undrar vem som somnade om snabbt egentligen?!

På eftermiddagen idag åkte pappan och lekte hockeystjärna med ett grabbgäng, medan jag och Frida minisimmade. Det är alltid mysigt, även om jag var lite morrig innan för att Frida inte hann sova nåt. Efteråt slocknade hon dock djupt på bussen hem. Jag försökte väcka henne två gånger sen men hon somnade bara om (i min famn och på kökssoffan), så det blev en ganska sen nattning ikväll. Men äsch, det tar väl lite tid att få fason på sjukläges-undantagen från rutinerna!

Hur som helst. Nu känns Frida nästan som vanligt. Lite blek och lite trött, men okej. Blöjorna har också varit tydligt tyngre än igår, så nu känns läget lugnare igen. *pheuw* Nu blir det spännande att se om hon orkar med dagis imorrn! Och jag ska jobba! Det känns nästan ovant, efter en hel vecka hemma, haha. Men det finns att göra, om man säger så...

/Jenny

...som för övrigt muttrande konstaterar att jag hade kunnat gå och sova för typ en timme sedan, om inte den här slöhögen till dator tog sån SJUKT lång tid på sig för att behandla bilder och ens öppna webläsarfönster ibland. Gaaah!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Det är aldrig fel med en nattmacka! ;)

2009-03-16 @ 22:50:59

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0