Bit för bit

Frida har totalt dille på pussel numera. Det började efter tvåårsdagen, när Bamsepusslet från M med familj blev en storfavorit. Nu har vi plockat fram alla "fådda" och ärvda pussel vi har, och hon vässar tekniken hela tiden. Hon har helt greppat hur man ska tänka, det imponerar stort. De har väl ca. 9-15 bitar, de som gäller just nu. Pussel som hon lagt flera gånger är hon GRYMT snabb på! Sen mellan varven kommer vansinnesutbrotts-skriken när någon bit hakar upp sig och inte hamnar på plats GENAST, haha (hm, VEM kan hon har ärvt den stubinen av?! ). Men mest kan hon bra och själv, man kan behöva tipsa lite om vad som hör ihop bara ibland. Superhäftigt!



Idag blev pappan försenad från jobbet, så jag fick rycka in och hämta Frida på dagis trots att det var "hans" dag. Barngruppen var ute och lekte när jag kom, och jag insåg att det här med att uppdatera regnställs-storlekarna är nog hög tid nu.... Frida befann sig i en frökens famn, alldels rödflammig i ansiktet av gråt (ännu ett arv från mig som hon lär glädjas åt - NOT). Orsaken: "Hon är jättetrött, har inte sovit idag heller.".

Och nog var Frida trött! Hon grät för att jag ville ta av regnbyxorna. Hon grät för att jag hade tuggummi (hon är lite rädd för tuggummi, fråga mig inte varför...). Hon grät för att jag ville kolla blöjlistan. Hon grät för att jag skulle bära henne. Allt var helt knasigt för lilla tufflan! Men hon sa också att hon hade ont i magen, och när jag frågade om hon kanske var hungrig sa hon att hon ville ha "muuuukt macka" (= mjuk macka). Lilla gryn.

När jag hade kommit till dagis, därifrån med overallstrollet och hela vägen hem, så var pappan också på plats. Vi mötte upp utanför vårt port, han tog sötnosingen på armen och jag sladdade tilbaka till jobbet för ytterligare några timmars jobb. Jag var sist på bygget idag och fick larma stället! Det hör inte till vanligheterna längre. Sen kom jag hem till en busunge som ätit massor men förvånande nog INTE velat sova nåt trots allt! Hon slocknade rätt gott när det väl blev nattningstajm, om vi säger så.

Jag har totalt soff-pauserat framför TV: ikväll, har sett Mästarnas mästare och House. Kul att Elofsson och Moström fick vara i final, det var önskad och rättvist! Glömde dock bort att Lost skulle börja ikväll, så jag får spela in reprisen istället sen. Retligt, jag som sett fram emot det! Nåja. Nu är det min tur att skutta ned i sängen!

Nej vänta, jag måste ju berätta en rolig och hedrande sak först! Jag har intervjuats för ett forskningsprojekt på jobbet idag , av en kvinna från en helt annan avdelning. Projektet rör hälsofrämjande arbetsliv och aktörsperspektivet, alltså nåt kring medarbetarnas roll i ett hälsofrämjande perspektiv. Hon ska intervjua sex personer, som är "omvittnat goda medarbetare och ansvarsfulla personer och kollegor". Och FLERA personer hade tydligen föreslagit mig som lämplig! Häftigt att få ett kvitto på att man uppfattas positivt (åtminstone av dem). Jag blev väldigt glad!

Nu är det godnatt.
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0