Blommorna växer små

En ny Molly Mus-bok, det är grejor det! Bokreashoppat tidsfördriv. Frida visar klar glädje över alla nya luckor och hjul man kan snurra på och jag vet inte vad. Denna läses med viss frenesi just nu.... *ler*



Det är helt solklart att Fridas ordförråd blivit större tack vare allt läsande. Vi pratar nästan alltid om bilderna och om vad man ser i boken, hon och jag. Alla de saker hon kan träffar vi ju inte på tillräckligt ofta (eller alls?) i verkligheten, för att hon ska få chans att lära sig dem. Heja böcker och läsande - det är så coolt att få delta i en massa världar förutom ens egen vardagliga! Jag hoppas jag kan fortsätta förmedla det till Frida, det är en skatt att kunna och vilja läsa mycket. (Och när jag skriver det inser jag hur på tok för lite jag själv läser numera - jag bara köper böcker...)
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0