Hej svejs

Nu börjar det bli tid att natta. Jag ska bara plocka ihop några kläder till Örebrotrippen först... Fastnade framför Lost såklart och tiden sprang iväg. När jag kom hem hade både pappan och Frida somnat och så har det förblivit. Jag har lyft över Frida till sin säng och sedan hörde jag pappan ta av kläderna och natta "på riktigt". Inte mycket socialt liv här ikväll alltså - men desto mer egentid i och för sig!

Jag har nyss plockat i ordning lite här hemma (men... gjorde jag inte precis det på förmiddagen?!) och märkt lite nya kläder till Frida. Vaddå? Tycker ni att jag prioriterar konstigt, när jag ska iväg tidigt imorgon och borde lägga mig i vettig tid? Så sant. Förmodligen en effekt av min underliggande "man vet aldrig om man kommer hem igen"-sjuka. Det är inte så att jag TROR att nåt ska hända mig när jag åker iväg, men på nåt vis så finns det med i medvetandet. Och då är det tydligen viktigt att ha satt Fridas namn i nya vantar och sockar, så allt är i sin ordning. Haha, jag är inte lite konstig...


Jag hoppas den lilla skönheten vaknar i tid för en hejdå-kram imorgon. Men jag han säga godnatt på telefon, och hon är så införstådd med att jag ska åka bort att det blir bra i vilket fall för hennes del. Nu ligger hon som sagt och snusar så gott. Vad fin hon är! Och duktig! Och som sagt - jag kommer att längta efter henne som en galning - men det ska bli lite skönt också, att åka iväg en sväng. Faktiskt. Och så intensivt som det brukar kunna bli på sådana där tillställningar, hinner jag väl knappt tänka på annat än webbpubliceringsverktyg och fikapauser...

På fredag blir det sjukhusbesök mitt på dagen - tidpunkten kommer att krångla till både arbets- och dagisdagen, om Frida är frisk nog för sånt då förstås. Och läkaren sa idag att ont i magen som Frida klagat på kunde vara en reaktion på kortisonet, eller lite stress/hungerkänslighet från förra sjukveckan då hon inget åt, eller nåt virus... Skulle ha det i åtanke på fredag också.

Ha det bra hörrni. Har jag nåt att säga och hittar en internetuppkoppling (samtidigt) så hör jag kanske av mig från Örebro.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0