Kvällstrött

Somna-själv-dag 4 (igår) gick inte alls så värst bra. Det tog Frida en typ timme att somna och hon ropade på mig mest hela tiden. Men inga arg-skrik uppstod, mest ynklig gnällgråt. Till slut fick jag sätta mig vid sängen en stund med en hand på henne, då coolade hon ned och när hon blivit lite såsig kunde jag gå ut igen.

Frida hade inte kunnat somna på dagis idag. Det märktes, om vi säger så... Hon och jag handlade lite mat direkt efter hämtningen och det gick förvånansvärt bra - men sedan tog all energi slut. Hon var "huuungji i maaaagen" (= hungrig i magen)  - jag förklarade att om vi gick hem snabbare så fick vi mat fortare. Hon grät totalt eländigt med stora tunga tårar för att jag inte ville "bääääääja" (=bära) henne från bilen - jag förklarade att jag faktiskt inte KUNDE det, eftersom jag hade en handväska, en jobbväska, en dagisryggsäck och tre astunga matkassar att försöka få hem också! --räkna till 10, andas...--

Till slut kom vi upp och in, och makaronerna med korv satt som en smäck. Det må vara trist, men det funkar. *ler* Frida åt en full stor djuptallrik och klämde ned lite vindruvor efteråt också! Hon har snöat in totalt på mörka blåröda druvor just nu. Druvor är en praktisk "muta" när man handlar, för övrigt, eftersom de nu oftast säljs i ask med fast pris...

Eftersom middagen blev sen och Frida åt som en häst, skippade vi kvällsgröten och gick direkt på pyjamas och tandborstning. Efter en kort saga somnade Frida bara hon lade sig tillrätta, så jag hann inte ens med något somna-själv-tränande idag. Hon slocknade direkt i vår säng på tre sekunder, lilla gullnäsan! Frågan är om inte jag ska ta och lägga mig i vettig tid idag - min mage skulle nog gilla det, likså resten av kroppen som nu börjar kännas lite småskruttig igen (med massor av hosta som kronan på verket)...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0