Ned för landning

Nu är det egentligen sussa-tid redan, men som vanligt sitter jag uppe och ugglar lite för länge. Läser bloggar och skriver själv. På den här nya bloggen kan man ju kolla statistik, urkul att få snoka lite i om jag skriver för fler än oss och Frida bara! Och så har jag faktiskt surfat och kollat hus, sådär lite förstrött... Men det är ett långt steg till att faktiskt agera.

Har just druckit upp mitt te ur min fina, stora, tunna, gröna, vida mugg som jag fått av vännen W. Tänkte mota bort min hosta som återkommit (tack Frida!), så jag rörde ned en stor klick honung med skeden som det står VLL (för Västernorrlands läns landsting) på. Den har visst mormor råkat få med sig från sjukhusköket på Sollefteå sjukhus för en värld sedan när hon jobbade där (för inte knycker väl rara mormödrar saker, om än så små som en rostfri sked?!). *ler*

Somna själv-dag nr 3 gick lite motigare än de två första. Frida tog nog ungefär 40 minuter på sig att komma till ro idag. Hon ropade på mig flera gånger, deklarerade "ja åsså chölja med" (= jag också följa med - till vardagsrummet alltså) och "ja somna ditt knä, mamma". Men så småningom gav hon upp, sista nedbäddningen med nappar och gosedjur höll till slut. =) Jag tror hon kände på sig att hon nattades lite halvtidigt, för att jag ville iväg och se ett TV-program. De är som seismografer, de små rackarna - känner av minsta vibration i luften! *skrattar* Så länge det inte blir skrikfabrik är jag ändå nöjd.

Jag hoppas alla får sova gott inatt och ha en bra onsdag! Frida och jag ska på tvåårskoll på BVC imorgon bitti, så vi har nån bonushalvtimme på morgonkvisten jämfört med vanliga dagar. Lyx!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0