Somna själv-projektet, dag 2

Idag hade Frida inte sovit något på dagis, bara vilat. (Däremot hade hon hostat desto mer, nästan på vippen till att inte orka med dagisvardagen tyckte personalen... Men hemma är det helt ok nivå på kraxet!) Så jag vet faktiskt  inte om kvällens somna själv-moment ens räknas riktigt. En tjej som nyss varit sjuk, efter en hel vakendag på dagis? Baggis. Jag läste saga, förklarade att NEJ det blir bara en bok, lyfte över henne till spjälisen, nattinattade, gick ut - fem minuter senare hördes den karaktäristiska susande andningen från en djupt snusande liten blomma. Succé! *skrattar*

Annars är jag lite moloken idag. Och det beror inte ens på en massiv supportdag (istället för att få jobba vidare med nya webben som jagg vill/måste/behöver) eller på att nätverket på jobbet fortfarande varit totalkajko (även om det är sjukt störigt). Nej, det är så att en favvo-kollega har fått nytt jobb och ska sluta hos oss. Han är trevlig och duktig, drivande och ansvarsfull. Det kommer att märkas och ge effekter på SÅ många sätt, att han slutar. Det känns riktigt jäkla trist att bli av med honom - han är en stor tillgång för hela stället. *suck*

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Nämen jösses vad bra det rullar på! Det är bara att gratulera!



Lilla E brukade också bli överlyft (heter det så) till sin säng när jag gick och lade mig men i flera månader så har hon sovit hos oss (delvis på grund av alla förkylningar). Gott och tryggt i och för sig men nu är det dags att på allvar få henne att sova i egen säng. Har funderat på att ta bort en sängsida på spjälsängen för att hon lätt ska kunna komma över till oss på natten/morgonen, men det underlättar ju eventuell "rymning" om hon inte vill sova i sin säng. Å andra sidan kommer hon ju smygande från dubbelsängen med... Planen är att hon ska få sova i en utdragssäng så småningom men jag vet inte om den får plats i den lilla hörnan i vårt sovrum där hennes säng står nu. Mycket att fundera på men du ger mig inspiration att försöka!

2009-03-02 @ 22:41:43

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0