Vinterland

Just när vi börjat få vittring på våren - börjat tänka gummistövlar, nya tunna vantar, cykel-läge och allergimedicin - så kommer värsta snöfallet! Det är riktig yra ute, är vitt vitt vitt överallt och mer blir det. En sådan där dag då det är riktigt mysigt att kura in sig hemma med en hostig knatte. -ler- Men idag vabbar vi fifty-fifty, så pappan har fått åka till jobbet på förmiddagen och på eftermiddagen är det min tur att streta iväg. Hoppas det lugnat sig till imorgon, då jag ska åka bil med tre kollegor till Örebro på morgonkvisten!

Frida vaknade tidigt i morse (strax efter 06), med lite hosta. Hon kraxar vidare och ser ganska blek och glåmig ut, men annars verkar det rätt okej. Hon klagar dock på att hon har ont i magen ofta (ända sedan i lördags), det är lite skumt. Antingen mår hon lite illa av allt slem (vilket jag läste att de kan göra), eller så är det nåt annat. Funderar på om hon helt enkelt är lite hungrig? Hon har ju en del att ta igen från förra sjukvändan fortfarande. Fast idag klagade hon som mest EFTER frukost, så jag vet inte riktigt jag...

Nu: gemensam dusch för stor och liten tjej. Om jag kan slita Frida från morgon-barn-TV förstås... Hon fastnade där för en stund sedan, när jag försökte få tag i läkaren för att få återbesökstid (men han var upptagen, så jag får återkomma).

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0