Dagen i bilder


Det första Frida gjorde i morse (förutom att sova till kl 8.30 - tackar, tackar för åtminstone en bra bieffekt av kvällssstök!) var att be mig ge henne ballongen. Sedan dess har den hängt med överallt här inne. Fortfarande väääldigt poppis. Fast ikväll somnade hon med den lös i sovrumstaket, så den har "slitit sig" från själva sängen i alla fall. Alltid något.



Den kulinariska makaroner och skinka-lunchen intogs idag alltså på balkongen, som ett videoklipp redan visat. Frida tyckte det var väldigt kul, spanade på folk och fåglar, sjöng och var allmänt förnöjd. Ett telefonsamtal hann hon också med mitt i alltihopa.


På eftermiddagskvisten åkte hon och jag på minisim. Vi mötte i stort sett pappan i dörren, han hade varit på ICA Maxi med en lååång lista. Frida somnade sent i sängen, jag langade därför över henne i vagnen och tog bussen till bassängen. Logoistik-SM, som vilket vanligt everyday life som helst även med bara ett barn.


Hem från simningen åkte vi också buss - denna gång med en vaken och medveten Frida. Det tyckte hon var så spännande att hon inte ville kliva av när vi var framme. Hon höll till och med på att traska in i nästa buss som kom medan jag trixade med vagnen. Tur att jag hängde med i svängarna, hon hade kunnat hamna lite var som helst annars!



Åsså var det ju det här med att gå direkt hem. Nästan aldrig kul. Till exempel måste man ju kolla in vackra planteringar, strilande fontäner och annat avledande! Till slut höll jag på att få spunk, ville hem och var hungrig - och hjärtligt trött på att höra min egen tjatiga, otåliga röst. Förmodligen var Frida det också, för hon lyssnade eländes dåligt och jag blev än mer morrig. Men vi kom hem till slut. Till lagad mat. Tack!

Nu ska jag hoppa i säng. Jag har sån sjuk tur att jag är LEDIG även imorgon!! Dagis är stängt, så jag och Frida ska filura ihop då. Håller tumarna för att hon sover lite extra även då - med tanke på att hon var alldeles bak-och-fram ikväll finns det goda chanser.

Ha en bra vecka!
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0