Invigningsfest

Grannkommunen Sandviken har fått en sprillans ny, superrfin och imponerande multiarena. Göransson Arena. Idrottshändelserna kommer gissningsvis att överväga, men även melodifestival och annat skojsigt åt kultur- och nöjeshållet kan förhoppningsvis dyka upp där framöver.

Igår invigdes bygget och vi var där (fast vi kom sent, eftersom jag är totalt och hopplöst ringrostig på att fixa till mig för fest numera!). Sambons jobb ska flytta in i sidolokalerna efter sommaren, så vi hade dessutom blivit bjudna på hela konkarongen! Vi var alltså där, tillsammans med 3100 andra matgäster (eller ja, 3098 stycken då antar jag...), tydligen den största samtidiga middagsserveringen i Sverige. Därefter tillkom typ 2000 personer som tog plats på läktarna för invigningsshowen.

Entrésidan av Göransson Arena. Tjusigt. (Blir ännu bättre när det inte ät en grusplan framför...)

         
Fasanden inifrån --- Middagssittningen -- Förrätt och dukning

Det var fantastiskt bra ordnat allting. Tror jag det, min kompis B (och byrån hon jobbar på) hade ju varit med och styrt upp det hela, haha! Arrangemanget flöt få sååå fint, allt var pampigt och trevligt.

Showade gjorde:
- Tomas Ledin. Alltid ett säkert kort, bra och medryckande men samtidigt låter väl allt liksom lite likadant, eller?
- Malena Ernman. Gav ett väldigt trevligt, mänskligt och spexigt intryck, jag hade ingen direkt uppfattning innan men gillar henne skarpt just nu! Fast opera är ju inte min grej, förstås...
- Jessica Marberger. En sån där duktig tjej, som körar bakom många stora men som man inte känner till.
- Sandviken Big Band och Sandvikens symfoniorkester. Tror de var typ 80 musiker på scen. Maffigt!
- Fredrik Swahn. Konferencier med mycket sångnummer även han. Mångkunnig förmåga med lokal anknytning. Höll farten uppe och gjorde ett riktigt bra jobb!

Det var alltså detta skojsiga  vi ägnade oss åt på lördagskvällen, medan Frida sov borta (hos farmorn och farfarn) för första gången. Enligt rapport hade allt gått fint, även om hon somnat sent och vaknat ganska tidigt och hellre ätit frukt än mat. Men inget gnäll, inget tjat efter oss alls, bara nöjd och glad brutta. Jag hade faktiskt inte väntat mig annat, men det är ändå skönt att höra såklart!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0