Katastrofområde

Vår lägenhet är som nån jädra hinderbana just nu. Man får kliva över en halvfull väska, runda en spjälsäng som stagnerat på väg ned i källaren, försöka låta bli att snava över en lära-gå-vagn med klossar, puffa undan tidnings-öar för att hitta telefonen på köksbordet och bläddra i tvätthögar för att hitta sina (mina…) kläder.

Jag skulle fanken behöva en veckas semester och ägna den åt att städa järnet. Då kanske det skulle bli vettigt här. Rensa, kasta, stoppa undan, sortera, städa och torka. Puh! Fast det lär aldrig hända. Men jag borde skärpa mig på nåt lagomt litet vis, i alla fall. Undra när? Just nu genast känns så motigt, haha. Inte nu. Sen.

Hrm. Anledningen att det ser ut som det gör, står nog att finna i den inställningen...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Låter precis som hemma hos oss! Vet inte när det kändes rent och fint senast... (Och det vankas kalas för pappan på söndag!) Alla högar - var kommer de ifrån? Fattar inte hur mycket tvätt en trepersonersfamilj kan producera eller hur mycket papper som ramlar in i brevinkastet varje dag/vecka/månad/år!!! Och var tog tiden som man hade "över" vägen? Tror att större delen av den numera upptas av jobbet... ;)

2009-05-13 @ 22:40:58

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0