Kors i taket

Nyss skedde något mycket ovanligt.

Vi har familjegympat på morgonkvisten. Härligt! Sedan tog vi en liten promenad runt kvarterat hem. Frida fick lunch och har sedan överlycklig mumsat lördagsgodis! Hon bad om det redan i morse, och prickar man rätt in dag så ger det viss utdelning - men inte har jag tänkt påminna de gånger hon missar...

Hur som helst. När allt sockerklibb var avtvättat, var det dags för middagslur. Pappan låg redan och småslumrade i sängen, så jag lade Frida alldeles intill i sin säng och drog upp filten över henne. Sade sov gott och gick ut ur rummet - fem minuter senare sov hon! Hon klev inte upp, smög ut, pratade, klättrade, bad om bok eller saga eller sång - hon bara somnade. Plopp. DET mina vänner, har knappt nånsin hänt. Applåder och visslingar!


Nu ska jag också blunda lite. Lyx! Sen plocka undan åtminstone nåt hörn av kaoset, duscha och kanske sticka på kompisdejt. Vi får se. Ha en bra fortsatt helg ärute!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0