Sova sova sova, säng säng säng

Jag sitter och kollar på Cityakuten, medan jag väntar på att tvättmaskinen (som måste hängas) och diskmaskinen (som måste slås av när den är klar, för att inte gå om ett varv till, den är koko) ska bli klara. Jag hinner nog lite Brohers & Sisters på video också, innan de har tystnat.

Det är stillsamt här hemma. Så stillsamt, att det känns som om klockan är typ midnatt redan. Frida somnade i bilen hem från husvisning kl 18.50 ikväll och småkrassliga pappan lade sig 19.40! Eoner av egentid, för att vara i mitt liv. Överraskande, minst sagt!

Frida sov djuuupt i napphavet i sin nya säng även igår...

Vi har varit på ytterligare en husvisning ikväll, den här gången ett kedjehus i Valbo. Frida och jag rullade iväg direkt från dagis till Sandviken och pappans jobb för att hämta honom när han slutat. Värmde en burkmat till henne där, som jag sedan matade i henne på vägen till visningen. Effektivitet AB! Huset var väl... bra. Inte tjohobra, men helt okej. Vi tänker lite, men nja... Efteråt kollade vi sedvanligt även in närmaste lekpark och strosade runt lite. Kände av området.

Frida som inte sovit på dagis idag (möjligen nån kvart eller så), tokslocknade sen på vägen hem. Jag ångrar att vi inte filmade när jag bar upp och klädde av den avsvimmat sovande skönheten, bytte blöja, tog på henne pyjamas, tvättade hennes händer, gav andningsmedicinen och faktiskt till och med borstade tänderna! Hela tiden med henne som en sladdrig sandsäck, djupt sovandes. Fascinerande. Jag gillar den här fasen, det är väldigt praktiskt!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Otroligt! Att det bara går att sova sig igenom allt det där, jag brukar alltid piggna till av tandborstning...



Vilket charmigt örngott med Dunderklumpen! Är det ett arv från nån av er?



Hälsningar Marielle

2009-05-18 @ 22:47:50
Postat av: Jenny E

Japp, jag hade Dunderklumpen-örngottet när jag var liten. Liksom det gulvita med Mumin och ett vitgult med elefanter på, som också har skymtats här ibland! De är så välanvända och mjuka. =)



Ja, jag håller med om att sovvanorna just nu är heeelt förunderliga. Det var väl inte den mest noggranna tandborstningen, men jag vispade dock runt en del så det räknas!

2009-05-18 @ 23:12:50
URL: http://busblomma-blogg.se
Postat av: Annika

Har ni målat spjälsängen som ni fick köpte av oss eller är det en annan säng på bilden?

2009-05-22 @ 22:23:54
Postat av: Jenny E

Det är en annan säng - Frida har nyss fått "ärva" den av sin kompis lilla I, som övergått till växasäng. De undrade om vi var intresserade av en med sänkt sida, och det trodde vi Frida skulle gilla!

2009-05-22 @ 22:38:35
URL: http://busblomma-blogg.se

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0