Tjejkväll


Ikväll har pappan dragit ut på stan. Han sitter på nån pub och trivs och pratar ikapp med sin kompis, får vi hoppas. Frida och jag gonar oss hemma. Hon sovandes som en stock i sängen, efter en ganska otålig och gnällig kväll för hennes del. Jag med en smågodisskål, plöjandes andras bloggar och emellanåt slöandes vid TV:n. Känns alldeles, alldeles lagom.

Det är helt enormt skönt med fredag, axlarna har trillat ned nån decimeter minst. Ska nog faktiskt gå och lägga mig före midnatt idag, har gäspat käken ur led i två dagar på grund av nattsudd så jag behöver inte göra det värre! Kanske var det fredagströtthet som orsakade Fridas gnöl ikväll också. Eller så var det bara tvååringsvilja och envishet, vem vet. Det finns gott om de ingredienserna nu. Och vårt lilla energiknippe är typ aldrig stilla nu för tiden. Som Frida själv sjunger: "ja ha myjoj i bjallan, ja ha myjoj i bjallan...". Myror i brallan, alltså. Bigtime!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0