Dagens toa-tema...

...rör inte det vanliga tjatet. Inget nytt har hänt på den fronten sedan igår. Imorgon ska Frida på läkarbesök - uppföljning av läget med rumpan/magen och astman.

Nä, nu är det kisseriet som är på tapeten. Eller rättare sagt blöjans vara eller inte vara på natten. På dagarna har Frida nästan aldrig blöja nu - om inte mamman ska utföra en nummer-två-peppning a la hysteria förstås. Hon klarar det blöjfria livet jättebra, det har inte hänt en olycka på evigheter! På nätterna däremot är det lite trixigare ibland. Hon får oftast själv styra om hon vill ha blöja eller inte. Ofta klarar hon natten helt torr, men nu på senaste tiden har det blivit en del ombäddningar...

Inatt testar vi en ny taktik. Jag förvarnade vid nattningen att jag skulle ta upp henne i sömnen och sätta henne på pottan, att hon inte skulle bli arg då utan bara kissa. För någon timme sedan testade jag. Pottan in i sovrummet, upp med sovande skrutten, av med brallan, ned på pottan. Hon sa inte ett pip, lutade bara pannan mot mina ben och släppte fram ett litet vattenfall. Jag viskade "Kissa klart du", då mumlade hon "Jag är klar ju". Torka rumpa, på med brallan, i säng med skatten igen. Zzzzznark.

Steg 1 - vääääldigt väl genomfört. Förvånande smidigt.
Steg 2 - resultatet återstår att se...

/Jenny

Kompletterande info dagen efter:
Taktiken funkade finfint. Torr säng, gosigott-sovande unge!

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0