Läsglädje

Idag har Frida och jag varit på bibblan en sväng. Vi återlämnade en stor hög och lånade nya, både mammaläsning (= böcker OM barn) och barnböcker (= böcker FÖR barn). Det var lite bråttom, för lilla fröken måste hinna hem och käka lunch i tid innan avfärd till minisimmet. Jag kan annars liksom förlora mig på bibliotek och bli strosandes där läääänge.

Vi gick hem med 23 böcker. Tänk bara vad vi kunde ha uppnått med lite mer tid på oss!


Frida läser boken om "Uno i mammas mage" på dagis.


Frida gillar att läsa själv ibland, och framför allt att bli läst för. Hon har ofta vissa favoriter, men det växlar lite vilka som är "hetast". Alldeles nyligen har hon börjat tycka att vissa böcker är läskiga, då klagar och gnäller hon och slår igen boken. Ofta är det sådana där någon blir väldigt arg, eller där någon blir retad och ledsen, eller där några gör taskiga saker. Tillbaka till det här med känslorna igen alltså, en stor grej just nu verkar det som.

Nu är Frida och pappan på simningen, så att jag skulle få chansen att jobba en stund. På dagtid istället för efter Frida-nattning och TV. De är inte borta så länge, så det gäller att gå rakt på sak om något ska bli gjort. Det är dock lätt att fastna med annat på datorn, och svårt att blunda sig förbi stök här hemma som skulle behöva ordnas upp (typ ett kaosartat kök). Men jag lyckades en stund i alla fall, alltid något. Snart vankas de hem!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0