Utvecklande

Idag hade vi utvecklingssamtal på förskolan. Innan dess rattade jag och Frida till stora gallerian och käkade middag. Himla smidigt i ruskvädret att bara dra in i parkeringshuset, ta på trilskmostern en kofta bara och ta favvo-hissen med uuutsikt ned till restaurangtorget! Det blev sushimums för mig, lillknytet kombinerade risbollar med pasta och räkor. Och så knyckte hon som vanligt min misosoppa.


Ett "efter-maten-tar-man-det-lugnt-och-går-på-toa"-träningstoabesök senare lämpade jag av Frida hos farmorn och farfarn (tack!) och hämtade sambon vid bussen. Samtalet? Jo, det gick jättebra.

Vi satt stolta som tuppar och fick höra att vår lilla gumsing är oerhört positiv och glad och håller stämningen uppe i gruppen - med undantag för de där små men rackarns så intensiva tre-minuters-humörs-utbrotten, som är SÅ mycket tre år (fast hon inte ens är tre än)! Hon platsar bra bland de lite äldre barnen, har en "bästis" som hon hänger ihop mycket med men bjuder nu även in andra att leka. Och har nästan inte slagit eller bitits alls på länge, haha. Hon pratar kanoners, är tidig med att rita gubbar och lära sig typ vänster och höger.

Eh... Man FÅR skryta glatt på sin egen blogg, va?!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Klart ni ska vara stolta över att ni har en sån pärla till tjej! :) Skryt på du bara...

2009-11-17 @ 10:21:34
Postat av: Linda

Klart att man får göra :)

2009-11-17 @ 20:45:15

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0