En lördagskväll

Ikväll har vi haft en lyxigt barnfri kväll. Farmorn och farfarn pysslade om den lilla vildbasaren (tack!), medan vi rajjrajjade iväg på LOKAL. Vi deltog i firande av nyblivne fyrtioårige vännen L. Tolv personer samlades för middag på Harrys i Gävle, ett nytt ställe där vår kompis M är restaurangchef och där jag inte käkat än (bara minglat på VIP-invigningen!). Det blev en vääääldigt trevlig kväll med mycket prat!


Av någon anledning ville Frida inte sova över hos farmorn och farfarn inatt. Hon som alltid brukar utropa "Jaaaaa, det vil jag GÄRNA!" till det mesta, sa plötsligt "Nej, jag vill sova HEMMA". Jaja, frågar man så får man svar. Jag pimplade Ginger Ale iställer för cider, nemas problemas. Efter att vi mumsat i oss den goda maten (Skagentoast + Majskyckling för min del), lyssnat till några spontana tal och haft det väldigt trevligt, ringde jag vid 21 för att kolla sovstatus på klimpen. Just nedslumrad i soffan, blev svaret. Fint! Tillät oss nån ytterligare timmas prat, sedan kändes det som att det räckte för både mig och pappan. Vi åkte istället på upphämtning av sovande gullunge!

När vi kom låg klimpen utslagen i soffan. På med mössa och tjockstrumpor, linda in i en filt, ut i bilstolen. (Yes, hon sov vidare!) Åka hem, parkera, plocka ut sovkluns, kånka hem och upp. (Yes, hon sov vidare!) Av med strumpor, mössa, filt. Ned i egna sängen - still sleeping. Hur gott som helst. Heja heja för sovkoma!

Nu ska jag ställa om alla klockor här till vintertid innan jag hoppar i säng.
Note to self: Blir inte sur om Frida vaknar smärtsamt tidigt imorgon bitti!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0