Folkfattigt förskoleråd

Ikväll har jag varit på förskolerådsmöte (det första efter ett år i träda tydligen). Fridas förskola hör ihop med två till i närområdet, de har samma chef. Rådet är bl.a. till för att föräldrarna ska få information, mer insikt i verksamheten och möjlighet att påverka och komma med input. Typ. Tanken är att det ska vara 1-2 representanter från vardera avdelning, dvs minst 4-8 föräldrar från bara "oss".

Det var jag som kom. BARA jag, som förälder från vår förskola. Plus två pedagoger. Det kom en förälder och en pedagog från en av de andra förskolorna, och ingen alls från den tredje. Gaaanska mager uppslutning, kan man konstatera. Hm. Tråkigt att så få orkar lägga ned tid och ork på att påverka. Men jag lär ju utan tvekan få chansen att göra min röst hörd!


Dagens dagisoutfit vid hämtning.


I morse var det tre minusgrader när vi rullade mot förskola och jobb. Frida körde "våga vägra vinterskor" stenhårt, haha, så hon hade fortfarande tennispjuck. Nu ikväll är det åtminstone tre plus, men det börja bita i ordentligt till och med för en varmblodad själ som mig! Och Frida är ju utomhus massor av tid varje dag, så ikväll är Fridas varmskor framställda. De åker med till dagis imorgon, vare sig det är på fötterna eller i väskan...

Själv plockade jag fram sådana där halvvantar nu, som saknar fingrar men är långa nog att dra upp över hela underarmen! De ska jag ha på jobbet, tänkte jag. I kombination med sjalen som jag redan har där. Ja, ni hörde rätt - hon som vanligen svettas för minsta lilla fryyyyyser nu. Det är totalt iskallt på kontoret, brrr. Och samma hemma. Kan inte ansvariga människor bara ösa på i elementen nån gång?!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Visst är det tråkigt att inte fler engagerar sig? Många som arbetar inom barnomsorg och skola tycker att det är tråkigt när det inte dyker upp folk på de möten eller forum där man kan diskutera eller få information. Många har ju åsikter vid köksbordet, i konsumkassan eller i tamburen på förskolan... Men det är ju valfritt att engagera sig å andra sidan. SVÅR balansgång för rektorer ock pedagoger med andra ord!



Trevlig helg! Själv drar jag till Göteborg för bio, mat och prat med min bästa vän :) Mycket trevligt! (Extra trevlig med tanke på att hon blir mamma om en månad och att det är min tur igen till våren!)



Kram kram

2009-10-16 @ 07:49:58
Postat av: JennyE

Marielle: GRATTIS till vårens mammaäventyr!! =) Vad härligt. Och ha det kul i Göteborg, det lät superhärligt!

2009-10-16 @ 09:45:06
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0